همشهری آنلاین: سومین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی به میزبانی استان کردستان در دشت بیلو شهرستان مریوان با شناخت نفرات و تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

کشتی محلی

سومین دوره مسابقات و بازی های بومی و محلی به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان با حضور تیم‌های سلیمانیه، کرکوک، هولیر از کشور عراق و استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، همدان، لرستان، گیلان و آذربایجان غربی و شهرستان‌های مریوان، سقز و سنندج طی مراسمی به کار خود پایان داد که

در مجموع تیمی سه رشته طناب کشی، کشتی دست به بقل (دوران) و حرکات ریتمیک و موزون، همدان با 60 امتیاز اول، خراسان شمالی با 40 امتیاز دوم و شهرستان مریوان با 20 امتیاز سوم شدند.

در مسابقات طناب‌کشی همدان اول، سلیمانیه کردستان عراق دوم و تیم مریوان سوم شدند.

در حرکات ریتمیک و موزون شهرستان مریوان با 35 امتیاز اول، تیم هولر از کشور عراق با 32 امتیاز دوم و تیم سقز با 28 امتیاز سوم شدند.

در مسابقات کشتی دست به بقل (دوران) که در چهار وزن برگزار شد، در وزن 65- امیر چادرنشین از خراسان شمالی اول، امیر دینی از همدان دوم و حسین پیریان از لرستان سوم شدند. در وزن 75- احمد خادمی از خراسان شمالی اول، سبحان کفایتی از گیلان دوم و بینا بهرامی از مریوان سوم شدند. در وزن 85- علی ابرار باقرپور از همدان اول، محمد صنعان مظهرپور از مریوان دوم و یعقوب جلایر از خراسان شمالی سوم شدند. در وزن 85+ عبدالواحد محمدی از خراسان شمالی اول، حجت تورجی یکتا از همدان دوم و محمد عادل ناصرآبادی از مریوان سوم شدند.

در مجموع تیمی تیم خراسان شمالی با 13 امتیاز اول، همدان با 8 امتیاز دوم و مریوان نیز با کسب 4 امتیاز سوم شدند.

گفتنی است کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به استان لرستان اهدا گردید. همچنین در مراسم اختتامیه مدال و کاپ و جوایز این دوره از مسابقات با حضور شهبازی استاندار کردستان، غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، غلامرضا پارسا مدیرکل دفتر توسعه روستایی وزارت ورزش و جوانان، مهران تیشه‌گران مدیر کل ورزش و جوانان کردستان، کلهر دبیر فدراسیون، شهاب رستمی‌نیا مسئول کمیته مسابقات فدراسیون، مدیرکل استان کردستان، رئیس هسئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کردستان، فرماندار و دیگر مسئولین استانی به نفرات و تیم‌های برتر اهدا گردید.

کد خبر 215727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز